Czerwona strefa a biznes. Po kryzysie czas postawić na rozwój

22 października 2020

Czerwona strefa jest wyzwaniem dla każdego przedsiębiorcy. Narzuca ona nie tylko dodatkowe obostrzenia sanitarne, ale również reguluje inne aspekty pracy większości sektorów gospodarki. Branża fitness, gastronomiczna oraz rozrywkowa znalazły się na krawędzi rentowności, notując straty, jakich nie widziano od kryzysu w 2008 roku.


Rząd zapowiada kolejne ograniczenia, ponieważ poprzednie plany nie zmieniły wzrastającej liczby zachorowań. Co to oznacza? Wydarzenia bez udziału publiczności, możliwe zamkniecie teatrów i kin z powodu małej rentowności maksymalnego wypełnienia 25 procent miejsc siedzących, czy też prowadzenie działalności gastronomicznej wyłącznie w godzinach 6:00-22:00. Zakazem działalności objęte są wszystkie miejsca pozwalające na taniec, a aquaparki, siłownie i baseny pozostają zamknięte.

Czerwona strefa i co dalej?


Pandemia trwa, ale liczy się też to, co po niej. Branże muszą być gotowe do powrotu i do ponownego zmierzenia się z konkurencją, a także z coraz bardziej wymagającym rynkiem i klientem. Gospodarka musi podnieść się po kryzysie i odnaleźć nowe sposoby na osiągnięcie finansowego zysku. Potrzebne będą nowe narzędzia promocyjne, by dostosować się do sytuacji, w której znaleźli się konsumenci. Potrzebne będzie pole do dyskusji, które zjednoczy przedsiębiorców i znajdzie rozwiązania korzystne dla biznesu ponad wszystkimi możliwymi podziałami. Z tą myślą przygotowaliśmy GO UP Congress, czyli event łączący małe i średnie przedsiębiorstwa z usługami outsourcingowymi.

GO UP stawia na rozwój


Wydarzenie odbędzie się 13 marca. Prelekcje wygłoszą między innymi Dagmara Pakulska („Ty jesteś marką! Czyli jak przyciągnąć inwestorów dzięki personal brandingowi”). Martin Lewandowski powie o tym, że warto zacząć działać już teraz, by wykorzystać swoje zdolności do budowania własnego sukcesu. Sekrety stworzenia optymalnego budżetu firmowego zdradzi Krzysztof Pakulec, a Bogdan Sosnowski pokaże, jak zbudować zwycięski zespół w nowych czasach. O aspektach prawnych prowadzenia przedsiębiorstwa powie z kolei Krzysztof Brola.

Bardzo ciekawą prelekcję wygłosi również Franciszek Georgiew z Social Tigers. Pokaże, jak umiejętnie wykorzystywać działania organiczne i niskobudżetowe na Facebooku, by przyspieszyć rozwój firmy. Mikołaj Winkiel z Brand24 pojawi się natomiast z wykładem „Jak w internecie wyszukać okazje sprzedażowe i zmienić swój biznes przy pomocy monitoringu internetu”. Daniel Kotliński zdradzi, jak rozwinąć zaangażowaną społeczność przy swojej marce, natomiast Piotr Kruszyński skupi się na drodze od start-upu do profesjonalizacji zarządzania.

Ponadto, wszyscy uczestnicy będą mogli skorzystać z sesji networkingowych i Business Matching, które pozwolą na zawiązanie nowych i bezpośrednich kontaktów biznesowych, które są szczególnie cenne na nowych ścieżkach zawodowych.

GO UP! Największy kongres edukacyjny dla firm stawiających na dynamiczny rozwój i edukację!

GO UP Congress
Termin: 13 marca 2021
Miejsce: PGE Narodowy Warszawa

GO UP Congress – z tym eventem wzniesiesz się na wyżyny biznesu!

Partnerem Kongresu jest Brand24. Sponsorem GOUP jest SaveUP.

Sprawdź nas również na Facebooku:

GO UP Congress
Te wpisy

Mogą Ciebie zaciekawić

26 listopada 2020

Growth hacking to termin określający strategie skoncentrowane na wzroście. Zwykle jest stosowany w odniesieniu do startupów na wczesnym etapie, które potrzebują przyrostu w krótkim czasie przy jednocześnie niewielkich budżetach.

Celem strategii growth hacking jest pozyskanie jak największej liczby użytkowników lub klientów przy jak najmniejszych wydatkach. Termin „growth hacking” został wymyślony przez Seana Ellisa, założyciela i dyrektora generalnego GrowthHackers w 2010 roku.  

Kim jest growth hacker?

„Haker wzrostu” to osoba, która wykorzystuje kreatywne, niedrogie strategie, aby pomóc firmom w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów. Czasami osoby zajmujące się pozyskiwaniem zasięgów są również nazywane marketerami wzrostu. Każdy zaangażowany w produkt lub usługę (między innymi menedżerowie i inżynierowie), może być growth hackerem.  

Growth hacking - główne zadania

Analitycy zajmujący się rozwojem koncentrują się wyłącznie na strategiach związanych z rozwojem firmy. Ustalają priorytety i testują innowacyjne strategie wzrostu. Wszystko, by sprawdzić, co najlepiej działa. Growth hacker wie, jak identyfikować kanały pozyskiwania klientów, mierzyć sukces i skalować wzrost. Choć każda firma ma inne założenia, to model pracy jest podobny. Chodzi o to, aby uzyskać ruch i odwiedzających, a następnie zmienić ich w użytkowników. Kolejnym etapem jest zatrzymanie ich i zamienienie w zadowolonych klientów.  

Jak zacząć?

Podstawą jest pewność co do produktu i jego unikatowych właściwości. Ważna jest również analiza czy ludzie go chcą i ile są gotowi za to zapłacić. To dopiero pierwszy etap, pozwalający na dogłębną ocenę klienta i targetowanie odpowiedniej grupy docelowej. Istotne jest także aktualizowanie produktu w regularnych odstępach czasu w oparciu o opinie klientów. Należy pamiętać, że testy A / B i inne techniki optymalizacji konwersji mają kluczowe znaczenie dla skutecznego hakowania wzrostu.  

Strategie hakowania wzrostu

Większość strategii hakowania wzrostu można podzielić na trzy główne obszary: - marketing treści - marketing produktu - reklama W zależności od zastosowanej taktyki marketing treści może być tanim sposobem na rozpowszechnianie informacji o produkcie. Typowe działania content marketingowe obejmują: - założenie bloga i tworzenie wartościowych treści, które można udostępniać - tworzenie treści w mediach społecznościowych - tworzenie e-booków - nagrywanie podcastów - prowadzenie webinariów - dołączanie do odpowiednich forów, grup i subredditów - influencer marketing - korzystanie z marketingu e-mailowego do budowania silniejszych więzi z użytkownikami - poprawa widoczności treści dzięki SEO Growth hacking Marketing produktu obejmuje techniki zwiększania atrakcyjności produktu i budowania bazy użytkowników. To konkretnie: - wykorzystanie strachu przed przegapieniem za pomocą systemu rejestracji tylko na zaproszenie - poprawa procesu onboardingu użytkownika, aby uczynić go bardziej przyjemnym - oferowanie gratisów za polecenia, które przynoszą korzyści zarówno polecającemu, jak i nowemu użytkownikowi - marketing afiliacyjny, który będzie również wykorzystywał taktyki rozwoju marketingu treści Specjaliści od growth hackingu zajmujący się rozwojem mogą również korzystać z reklam społecznościowych i reklam typu pay per click (PPC), aby promować swoją działalność.  

Growth hacking – przykłady

Z growth hackingu korzystają nawet najwięksi gracze: - Dropbox nagradza istniejących użytkowników za zapraszanie nowych dodatkowym miejscem - Hotmail zachęcał ludzi do zarejestrowania się w celu założenia nowego konta - AirBnB korzystał z innych portali, aby znaleźć i sprzedać osobom szukającym niedrogie zakwaterowanie Podczas GO UP! o growth hackingu powie Mateusz Wyciślik w prelekcji „Growth hacking to nowy marketing”. GO UP! Największy kongres edukacyjny dla firm stawiających na dynamiczny rozwój i edukację! GO UP Congress Termin: 13 marca 2021 Miejsce: PGE Narodowy Warszawa GO UP Congress – z tym eventem wzniesiesz się na wyżyny biznesu! Partnerem Kongresu jest Brand24. Sponsorem GOUP jest SaveUP. Sprawdź nas również na Facebooku: GO UP Congress
9 listopada 2020

Personal branding to strategia marketingowa, polegająca na budowaniu reputacji i wartości na rynku dzięki przemyślanej strategii marketingowej. To podstawa tworzenia marki we współczesnym biznesie.

Kto korzysta ze strategii personal branding? Kiedyś wydawało się, że jest to podstawa działalności polityków, dziennikarzy, aktorów czy sportowców. Obecnie można powiedzieć, że każda osoba i firma funkcjonująca publicznie w strefie zawodowej jest odpowiedzialna za własną markę. To, jak pokazujemy się w sieci, w jaki sposób podchodzimy do relacji, jak również jakie komunikaty upubliczniamy może mieć dominujące znaczenie w biznesowych kategoriach. Dlatego warto postawić w tej mierze na sprawdzone sposoby.  

Personal branding - proces tworzenia

Postawą rozmowy o personal brandingu jest dogłębne poznanie specyfiki oferowanych produktów i usług, jak również zalet, którymi dany przedsiębiorca może przyciągnąć swoich odbiorców. Jak jednak doprecyzować działanie? Można to zrobić dzięki kilku prostym krokom, które wesprą analizę: - określenie misji marki – wypisanie cech i tego, co marka chce ze sobą dzięki nim nieść - stworzenie wizji biznesowej – rozbudowanie wizji przyszłości brandu i opisanie celów - poznanie klucza marki – określenie, co jest największą przewagą brandu nad konkurencją - przeprowadzenie analizy SWOT – wypisanie mocnych i słabych stron. Znalezienie remedium na te drugie z jednoczesnym podkreśleniem pierwszych - stworzenie planu marketingowego – spis zadań, które należy wykonać, by osiągnąć cele  

7 kroków przydatnych w personal brandingu

Przy pracy nad personal brandingiem ważne jest kilka czynników, które pomagają w efektywniejszym działaniu. Przede wszystkim przed przystąpieniem do indywidualnej analizy marki warto dowiedzieć się, co inni o niej uważają. Można to zrobić na przykład dzięki anonimowej ankiecie do wypełnienia w firmie lub elektronicznie. To w sposób obiektywny pozwoli ocenić, nad czym brand powinien popracować, a co uwypuklać. Stań się najlepszym adwokatem tego, co reprezentuje marka i uczul na to innych. Każdy zatrudniony jest ambasadorem brandu. Bądź konsekwentny. Przy budowaniu marki własnej z każdego konkretnego kanału komunikacji powinien płynąć jednolity, spójny komunikat. Ważne jest, by uczulić na to specjalistów zajmujących się PR-em oraz marketingiem. Myśl w systemie Real Time. Jak zdobyć rozgłos w prosty sposób? Dostarczając rozwiązań dla konsumentów w każdych okolicznościach. Najtańsze kampanie i te najczęściej sherowane to właśnie Real Time Marketing, wykorzystujący działanie w oparciu o aktualne zdarzenia. Dla każdego przedsiębiorcy szybkie odpowiadanie na daną sytuację jest kluczem do sukcesu. Komunikuj się codziennie. Nie warto w sieć wrzucać 5-10 postów, ale należy zadbać o ciągłość komunikatów. Dzięki temu odbiorca będzie miał większe szanse na identyfikowanie się z marką i o niej nie zapomni. Ludzie lubią otrzymywać coś w zamian. Jeśli chcesz ich sobie zjednać, pamiętaj o tej zasadzie. To może być darmowy wykład online, e-book czy artykuł. Ważne, by niósł ze sobą kluczowe dla odbiorcy treści. Stań się ekspertem wśród ekspertów. Dołącz do grup branżowych, dziel się pomysłami, wywołuj dyskusję. Internet oferuje wiele nowych możliwości, które nie były dostępne wcześniej. GO UP! Największy kongres edukacyjny dla firm stawiających na dynamiczny rozwój i edukację! GO UP Congress Termin: 13 marca 2021 Miejsce: PGE Narodowy Warszawa GO UP Congress – z tym eventem wzniesiesz się na wyżyny biznesu! Partnerem Kongresu jest Brand24. Sponsorem GOUP jest SaveUP. Sprawdź nas również na Facebooku: GO UP Congress
28 października 2020

Zamknięcie branży fitness, gastronomii, eventowej czy rozrywki po raz kolejny mocno uszczupliło portfele przedsiębiorców. Rząd zaproponował wsparcie. Tarcza dla przedsiębiorców – kto możne z niej skorzystać?

Lockdown z marca i kwietnia mocno dał się we znaki polskim przedsiębiorcom. Niektóre branże zostały całkowicie zamrożone, a inne przeniosły swoje działanie w tryb zdalny. Gospodarka nie zdołała na dobre podnieść się po ówczesnych obostrzeniach, a w październiku inne dały o sobie znać ponownie. Rząd na mocy dekretów związanych z pogarszającym się stanem epidemii w Polsce zamknął branże fitness, eventową, gastronomię czy rozrywkową. To sprowokowało kolejne pytania biznesmenów o wsparcie, które pozwoli zachować płynność finansową i utrzymać stanowiska pracy. Tarcza dla przedsiębiorców weszła w życie od wtorku.  

Tarcza branżowa – czego dotyczy?

Łączna kwota wsparcia dla przedsiębiorców wynosić ma 1,83 miliarda złotych. Skorzystać z niej ma około 200 000 przedsiębiorców i 372 000 pracowników. Jak właściciele firm będą mogli skorzystać z tarczy? Przede wszystkim dotyczyć będzie ono zwolnień ze składek ZUS. Ponadto, pracownicy będą mogli odebrać świadczenie postojowe, które jest dopłatą z budżetu na utrzymanie zatrudnienia. Co więcej, małe firmy będą mogły skorzystać z bezzwrotnych dotacji w wysokości 5000 złotych na bieżące wydatki. Obowiązywać będzie również zwolnienie z opłaty targowej za cały 2021 rok z jednoczesną rekompensatą tej opłaty dla samorządów. Czy takie wsparcie pozwoli przetrwać firmom? Jeszcze kilka dni temu Tomasz Napiórkowski z Polskiej Federacji Fitness informował, że kraju nie stać na upadek branży, która zatrudnia około 100 000 pracowników. W jeszcze gorszej sytuacji jest gastronomia. Ten sektor zatrudnia ponad milion pracowników. Jak łatwo wyliczyć, nie wszyscy skorzystają więc z tarczy branżowej.  

Tarcza dla przedsiębiorców a eventy

Po okresie spowolnienia będzie potrzebny implus, który pchnie gospodarkę do przodu. Najefektywniejszym są merytoryczne targi branżowe, które pomagają nie tylko w budowaniu sieci wzajemnych zależności, ale również zapewniają płynność kontaktów, aktualną wiedzę i odpowiedzi na kryzys. To najlepsza platforma do wymiany spostrzeżeń odnośnie do bieżącej sytuacji gospodarczej oraz dzielenia się sposobami na pobudzenie dynamiki biznesu. Pomaga przyspieszyć odtwarzanie łańcucha dostaw i „odmraża” kontakty, które przez ekonomiczne trudności mogły zostać zawieszone. Skoro rządu nie stać na tarczę dla przedsiębiorców, która obejmie wszystkich zatrudnionych, warto stworzyć swoją sieć kontaktów, która pozwoli przetrwać każdy kryzys. GO UP! Największy kongres edukacyjny dla firm stawiających na dynamiczny rozwój i edukację! GO UP Congress Termin: 13 marca 2021 Miejsce: PGE Narodowy Warszawa GO UP Congress – z tym eventem wzniesiesz się na wyżyny biznesu! Partnerem Kongresu jest Brand24. Sponsorem GOUP jest SaveUP. Sprawdź nas również na Facebooku: GO UP Congress