Technika sprzedaży cross-selling

7 maja 2020

Wielokrotnie spotkałeś się z sytuacja, w której zamiast zakupu jednej konkretnej rzeczy, ostatecznie w koszyku znalazło się kilka dodatkowych. Mogło to mieć miejsce np. w food tracku, kiedy próba zakupu jednego burgera zakończyła się całym zestawem z frytkami i napojem. Taka technika sprzedaży nazywa się Cross-selling. Na czym dokładnie polega oraz gdzie i kiedy się ją stosuje?

 

Cross-selling (sprzedaż uzupełniająca) najprościej mówiąc to metoda sprzedaży polegająca na przyciąganiu klienta i zachęcaniu go do zakupu dodatkowego, komplementarnego produktu np. tusz do drukarki, czy biżuteria do odzieży. Jest bardzo efektywna, jeśli zostanie wdrożona w odpowiedni sposób. Skierowana do stałych klientów daje najlepsze wynik, ponieważ takie osoby łatwiej namówić do zakupu dodatkowych rzeczy i wydania większej ilości pieniędzy na produkty znanej marki. Metoda cross-sellingu jest obecna w świecie sprzedaży od wielu lat i w sprytny sposób wykorzystuje impulsy zakupowe, towarzyszące klientom.


Jak stosować?


Najważniejszą zasadą efektywnego cross-sellingu jest proponowanie produktów lub usług, trafnie uzupełniających produkty wybrane przez klienta. Kluczowe jest także to, aby cena dodatku była dużo niższa od podstawowej wartości koszyka. Raport E-commerce w Polsce 2019 pokazuje, że aż 43% konsumentów jest skłonnych do częstszych zakupów przez internet, jeśli sklep oferuje darmową dostawę.


Najprostszą formą cross-sellingu jest wyświetlanie rekomendacji zakupowych pod podglądem zawartości koszyka lub w czasie finalizacji zakupu.


Kolejną możliwość dotarcia do klienta daje wykorzystanie komunikatu związanego z cross-sellingiem, czyli powiadomienia web push. Przykład? Klient chce sfinalizować transakcję i przejść do płatności, ale nagle otrzymuje powiadomienie web push z atrakcyjną ofertą promocyjną na pasujący do koszuli – krawat. Powiadomienia web push umożliwiają dodanie kodów rabatowych oraz rekomendacji poszczególnych produktów.


Doskonałym przykładem cross-sellingu jest sklep internetowy RTV EURO AGD, kóry urozmaica oferowane akcesoria o różne rodzaje produktów, aby klient miał do wyboru szeroki zakres możliwości np. karta pamięci, etui na telefon, szkło lub uchwyt samochodowy.


Zalety cross-sellingu


Dzięki metodzie sprzedaży cross-selling w krótkim czasie osiągniesz cele biznesowe i lepsze wyniki sprzedażowe. Zbudujesz także zaufanie konsumentów do Twojej marki oraz pozyskasz lojalnych klientów, w końcu pomagasz podjąć decyzje zakupowe, prezentując praktyczne i przydatne produkty. Badania Marketing Metrics pokazują, że 60-70 proc. obecnych klientów dokonuje kolejnych zakupów, natomiast tylko 5-20 proc. nowych klientów finalizuje zakup.


Odpowiednio wdrożony cross-selling nie powinien zniechęcić klientów, a wręcz przeciwnie – zachęcić ich do dodatkowych zakupów. Decydując się na wprowadzenie tej metody zyskasz wiele szans sprzedażowych oraz okazje do łatwego i dodatkowego zysku.


Źródła:

https://pushpushgo.com/pl/blog/cross-selling/

https://ekomersiak.pl/cross-selling-i-up-selling-w-e-commerce-o-co-w-tym-chodzi/


Te wpisy

Mogą Ciebie zaciekawić

29 lipca 2020
Od 10 lat jako IC Events zajmujemy się się tworzeniem eventów szytych na miarę. Za nadrzędny cel stawiamy satysfakcję wszystkich współpracujących z nami podmiotów i jakość imprez, które organizujemy. Dbamy o najmniejsze szczegóły i doprowadzamy je do perfekcji ku satysfakcji zarówno odwiedzających, jak i wystawców.
28 maja 2020
Dzisiejszym czasom przyświeca przekonanie mówiące o tym, że rozwój internetu zrewolucjonizował funkcjonowanie firm na rynku. Dostępność różnorodnych kanałów internetowych wpłynęła na wiele aspektów biznesowych, w tym na budowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Biorąc pod uwagę szybkość, z jaką potrafią rozprzestrzeniać się informacje w sieci, taki stan rzeczy ma swoje plusy i minusy.
 
18 maja 2020
Fora dyskusyjne, social media i inne kanały internetowe skupiają dziś w swoim obrębie szerokie grono osób, które regularnie dzielą się swoimi doświadczeniami. Potencjał, jaki kryje się za wachlarzem różnorodnych kanałów internetowych powoduje, że marki za ich pośrednictwem mogą prowadzić efektywną sprzedaż.